A vállalkozások interneten, személyesen és postai úton is benyújthatják a kérelmeiket, amennyiben adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével, termék vagy szolgáltatás minőségével kapcsolatos vitájuk van, és végfelhasználás céljából vásároltak árut vagy vettek igénybe szolgáltatást.
A fogyasztóvédelemről szóló törvény január 1-jei változását követően ez a lehetőség az egyéni vállalkozók és vállalkozások számára megszűnik, de a békéltető testület és a kamara módosítási javaslatot nyújt be az Igazságügyi Minisztériumhoz, hogy digitális szolgáltatók és üzleti felhasználók élhessenek az eljárással. A BKIK kéri azt is, hogy a fogyasztók fogalmát terjesszék ki az egyéni, mikro-, kis- és középvállalkozásokra, így ők szintén igénybe vehetnék az ingyenes békéltetést - írták.
A tapasztalatok alapján jelentős az igény a peren kívüli megegyezésekre, a jogviták bíróságon kívüli rendezésére, ami egyébként az igazságszolgáltatást is tehermentesíti - indokolták a módosítások kezdeményezését.
A közlemény szerint a kisvállalkozók közelebb állnak a lakossági fogyasztókhoz, mint a nagyobb vállalatok, legtöbbjüknek nincs ügyvédje, jogi képviselője, számukra a békéltetés a hatékonyabb és olcsóbb megoldás. A testület évente több száz vállalkozónak segített a peren kívüli megegyezésben, és szeretné folytatni ezt a tevékenységét - tették hozzá.
forrás: MTI