Magyar oldalon a nógrádi Balassagyarmatot, Ipolytarnócot, Salgótarjánt és Ceredet, valamint a borsodi Bánrévét, míg szlovák oldalon Rimaszombatot, Losoncot, Nagykürtöst és Tornalját érintenék a járatok - ismertette az egyeztetést követő sajtótájékoztatón Skuczi Nándor, a Nógrád Vármegyei Közgyűlés elnöke és Ondrej Lunter, Besztercebánya megye elnöke.
Elmondták: a tömegközlekedést két év alatt építenék ki, az első járatok legkorábban jövő tavasszal indulnának.
Arra, hogy milyen járatsűrűségre lehet számítani, és mennyibe kerül mindez, egyelőre nem tudtak válaszolni, a konkrét terveket őszre dolgozzák ki a szakemberek.
Ondrej Lunter hangsúlyozta: mindkét fél a saját vállalásait finanszírozza majd, és olyan költségvetést kell kidolgozni, amely mindkét önkormányzatnak megfelel, mivel tudható, hogy az üzemeltetés veszteséges lesz.
A felvidéki politikus emlékeztetett arra, hogy a régiók hosszú időn át össze voltak kötve, majd kettévágta a térséget a trianoni határ, befolyásolva az utazást, a kereskedelmet, az emberek közötti kapcsolatokat.
Skuczi Nándor azt emelte ki, hogy a gazdasági, kereskedelmi, társadalmi, kulturális, turisztikai kapcsolatok erősítése a cél, ehhez kulcskérdés a közlekedési infrastruktúra összekapcsolása.
forrás: MTI