Indulás előtt félórával is átvehetjük a telefonon rendelt InterCity jegyeket


Az elmúlt időszakban sokan kifogásolták, hogy az InterCity vonatok esetében a telefonon megrendelt jegyeket 24 órával az indulás előtt át kell venni. Ezért a MÁV-START Zrt. módosította a pénztári rendszerét. Összeállításunkból mindent megtudhat a telefonos és internetes jegyrendelésről is.

Március 1-jétől az InterCity vonatokra telefonon megrendelt jegyek (helyjegyek és pótjegyek) átvétele az indulás előtt 30 percig lehetséges a pénztárakban. Az új rendszerben a telefonon keresztül történő jegyek foglalását, legkésőbb a vonat indulása előtt 40 perccel tehetik meg az utasok. Indulás előtt 30 perccel, a lefoglalt, de át nem vett jegyeket a rendszer automatikusan visszahelyezi a vásárolhatók közé.



A MÁV START tájékoztatása a jegyrendelésről:

Telefonos jegyrendelés

A MÁVDIREKT a 06 (40) 49 49 49-es, 00.00-24.00 óráig helyi tarifával hívható telefonszámán valamennyi InterCity járatunkra fogadja a telefonos előrendeléseket. Az előrendelés felvételét és rögzítését követően tájékoztatjuk Önt a megrendelt jegy átvételéhez szükséges 10 jegyű azonosító számról. Rendelését már az utazást megelőzően 2 héttel is megteheti. Jegyét legkésőbb a vonat indulása előtt 40 perccel át kell vennie. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a telefonon rendelt menetjegyek csak elektronikus jegykiadásra alkalmas jegypénztárainkban vehetők át.
MÁVDIREKT külföldről is hívható telefonszáma: + 36 (1) 371 49 49


Internetes jegyrendelés

Kedves Látogató a "Hogyan rendelhetek" linkre kattintva megismerkedhet az Elővételi Internetes Jegyrendelés használatával. Kérjük, első használat előtt feltétlenül olvassa el tájékoztatónkat.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az interneten rendelt menetjegyek csak elektronikus jegykiadásra alkalmas jegypénztárainkban vehetők át.


Jegyrendelő használata

Az Elővételi Internetes Jegyrendelés használatával Ön könnyen, gyorsan és egyszerűen küldheti el menet- és helyjegyrendelésének adatait a MÁV-START Ügyfélszolgálati Központjába. A rendszer jelenleg csak a belföldi személyszállító vonatokra érvényes menet és helyjegyrendelést támogatja, de hamarosan jelenkezünk nemzetközi jegyrendelést is lehetővé tevő megoldással. Ha Ön kizárólagosan menetjegyet kíván csak rendelni, ezt rendszerünk nem támogatja, hiszen a helyjegy nélkül igénybe vehető járatainkon nincs utasszám korlátozás.

A rendelés későbbi elfogadása érdekében az adatok helyes megadása alapvető fontosságú, ezért javasoljuk, hogy először az ELVIRA rendszerből (http://www.elvira.hu/) tájékozódjon. Az adatok helytelen kitöltése a rendelés meghiúsulását eredményezheti, ugyanis a rendszer nem ellenőrzi, hogy az Ön által megadott járat közlekedik-e a megadott napon és viszonylatban.


Az Elővételi Internetes Jegyrendelés folyamata:

1. Válassza ki a megrendelendő belföldi jegy típusát (egy útra szóló vagy menettérti),

2. Töltse ki a megrendelő adatait (név, telefonszám, e-mail cím). Az adatok megadása a rendelés elfogadás visszaigazolása és a későbbi jegyátvétel miatt szükséges, ezért azok megadása kötelező. A MÁV-START ZRt garantálja, hogy a megadott adatokat bizalmasan kezeli, azokat kizárólag a jegyrendelés kezelésére használja, és a rendelés visszaigazolásakor rendszeréből törli.

3. Ezt követően adja meg a tervezett utazás napját, mely a tárgynap után legalább 3, de legfeljebb 60 nap lehet.

4. A "Tovább" nyomógomb kiválasztásával lehetősége nyílik a rendelés további adatainak megadására. Menettérti jegytípus esetén mind az odameneti, mind a visszaúti rendelési adatokat meg kell adni. Menettérti megrendeléskor a visszaúti jegy azonos útirányra szól.

5. A kedvezmények megadása előtt kérjük nézze meg a jegyrendelőn található "kedvezmények tájékoztatót".

6. A menetjegy- darabszámok megadásakor figyelemmel kell lennie arra, hogy egy rendeléssel maximum 6 darab jegyet rendelhet függetlenül az igénybe veendő kedvezmények fajtájától.

7. Ha az utazás során a menetjegy viszonylatán belül több kötelező helybiztosítással közlekedő vonatot is igénybe kíván venni, akkor azok adatait külön-külön is meg kell adnia (max. 3 darab).

8. Az adatok hiánytalan megadása után az "Elküld" nyomógomb kiválasztásával a rendszer a megadott rendelésadatok alapján automatikusan egy elektronikus üzenetet küld az Ügyfélszolgálati Központba.

9. Az Ügyfélszolgálati Központ végzi a beérkező rendelési üzenetek kiértékelését, melynek eredményéről vagy e-mailen, vagy telefonon visszajelzést küld a megrendelő részére. A visszajelzés az alábbi tartalmú lehet:

  • "A rendelés teljesíthető", a kért járatra (járatokra) az igénynek megfelelően van szabad hely. A visszajelzés ekkor tartalmazza a jegy átvételére szolgáló jegyátvételi kódot, melynek birtokában a rendelt menet- és helyjegyet a vonat menetrend szerinti indulási ideje előtt legalább 40 perccel az elővételi jegyátvételre kijelölt MÁV-START jegypénztárakban fizetés ellenében át lehet venni.
  • "A rendelés nem teljesíthető", a rendelési adatok hibásak. Ekkor a hiba leírása is szerepel a visszajelzésben. A hiba ismeretében új rendelés elküldésével a rendelés a helyes adatokkal megismételhető.
  • "A rendelés nem teljesíthető", a rendelési adatok helyesek, de a kért járatra (járatokra) az igényelt mennyiségben már nincs szabad hely. Ebben az esetben tanácsoljuk, hogy egy másik vonatunkra keressen szabad helyet egy új rendelés elküldésével.

Ha Ön a rendelés elküldését követő 24 órán belül visszajelzést sem e-mailen, sem telefonon nem kapott, akkor kérjük hívja a MÁVDIREKT központi számát: 06 (40) 49 49 49

Reméljük szolgáltatásunk elnyerte tetszését, és mielőbb utasaink között üdvözölhetjük Önt.


2008-03-05 12:48