A járóbeteg-ellátás színvonalának emelése jegyében 54 szakrendelőt korszerűsítettek és 23 új létesítmény épült. A fejlesztésekre azért is volt szükség, mert a legnagyobb forgalom a járóbeteg-rendelőkben van: a koronavírus-járvány előtt országosan csaknem 70 millió, azóta 50-55 millió beteglátogatást regisztráltak évente.
A felújítás és korszerűsítés mellett azonban a szervezettség javítása is fontos szempont, hiszen ezzel használható ki optimálisabban az orvosok és az ápolók rendelési ideje, rövidítve ezzel a várólistákat. Ezt a célt szolgálta a digitális platformra, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térre (EESZT) épülő országos, egységes járóbeteg-időpontfoglalási rendszer kialakítása, amelyet országszerte fokozatosan 90 rendelőben vezetnek be.
A rendszer próbaverzióját korábban az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetben (OORI) már bemutatták, ám "élesben" most, Hatvanban debütál. Lényege, hogy az intézmény informatikai rendszere közvetlen összeköttetésben az EESZT-vel telefonos ügyfélszolgálaton keresztül fogadja a betegek időpontigénylését, majd nyomon követi az ellátás fontosabb mozzanatait.
A folyamat átláthatósága a továbbiakban a rendszer finomhangolását, továbbfejlesztését is segíti; a rendszert a betegek az Egészségablak alkalmazáson keresztül tudják követni, amelyet eddig több mint 2,3 millióan töltöttek le.
A tervezett fejlesztések egyik fontos iránya, hogy a későbbiekben az időpontfoglalásban a háziorvosok is tudjanak segíteni, illetve azt a betegek az Egészségablak alkalmazáson keresztül önállóan is megtehessék.
Tóth Tibor, az országos járóbeteg-fejlesztési projekt orvosszakmai vezetője az eseményen arról beszélt: legfőbb céljuk egy a korábbi időszakhoz képest új, egységes működési rend kialakítása. Ez lehetővé teszi azt is, hogy az ország minden járóbeteg-ellátó intézményében azonos feltételek mellett vehessenek igénybe egészségügyi szolgáltatásokat az érintettek.
A jelentős beruházást igénylő fejlesztés része a rendszer működtetéséhez szükséges eszközök megvásárlása és üzembe helyezése is. A projekt a szervezettségre helyezi a hangsúlyt, így a betegellátás folyamatának optimalizálásával összességében az egészségügy egészének jobb működését, valamint a betegbiztonság és -elégedettség növekedését eredményezi.
forrás: MTI